bertatih menuju ilahi...jommm!

bertatih menuju ilahi...jommm!

Rabu, 18 April 2012

BFF..

Assalammualaikum...

Alhamdulilah, Allah masih memberiku peluang untuk terus bernafas, berbuat amal kebaikan dan menjalankan perintahNYA-syukur..Alhamdulilah.:)


5cs1

Ok,bila sudah berada di kampung halaman ni macam2 kenangan bermain di minda dan bila tengok lokasi yang pernah ada tragedi atau kenangan-rase geli hati pun ada.tetapi itu semua berlaku 10tahun lepas.Allah, pantasnya masa berlalu dan kini masing2 sedang menjalani kehidupan masing2 yang penuh bahagia insyaAllah.

Di antara mereka ni,saya la ketua..heheh.tidak, saya bukanlah ketua samseng atau ketua jalanan.tapi hanya seorang pengawas,tetapi kawan2 tabik spring la jgk-tapi sape kata jadi pengawas senang hidup. yaa,orang tua2 kata kerja mesti ikhlas. tapi saya sendiri tidak tahu saya ihklas atawpun tidak jadi pengwas ketika itu.haha..ya laa ,setiap kali cikgu masuk mesti saya orang yang paling LAST masuk kelas.mana taknya..kena jaga pintu pagar dan tulis nama pelajar yang datang lambat. secara tidak langsungnya sya pun tertinggal la pelajaran sedikt.T_T.sedeyyy..
ok berhenti merungut,pengalaman mengajar kita untuk dewasa!! peace yaww.:D




Lagi yang sangat buat kami gumbiraa..bila waktu sekolah menengah boleh dikatakan kami antara pelajar kesayagan cikgu...haha.bila time result keluar paling bestt ayat sentap dari cikgu Mat Nizam "siapa lagi yang dapt result bagus kalau bukan Geng kamu"..Allah,rase nak lumpattt jah-seperti budak2 tadika baru dpr cokelat.:).Alhamdulilah kenangan manis yang tidak dapt di lupakan.;)

sepetang bersama:>>

Ok,bila da ada kesempatan ni ape lagi...Alhamdulilah Allah temukan kami,Allah rindu teramat sangat pada mereka.

Alhamdulilah,bila mendengar kisah mereka dan melihat senyuman mereka-terpancar nur di wajahmu dah bahagia .
Kini masing2 sudah punya kehidupan masing2-ya lah ad yang sudah berkahwin punya tentera-tentera yang comel,yang buka bizness sendri,ad yang pegi mencari ilmu di bumi amerika, ireland,New zealand,jepun dan indon..dan saya sendri insyaAllah dalam perancangan.mohon doa ya.:)

1 soalan maut terpancul di mulut salah seorang sahabt karib saya..
mcm biasa la..."bila nak makan nasi minyak hang pulak"

Dengan muka selambe dan xdak perasaan..tapi masih tetap menjaga hati seorang kawan-bijak menyusun kata2..dan jawapan yang biasa orang jawab-haha

p/s
InsyaAllah selagi ajal tidak terpisah dari jasad kita...
selagi itu..persaudaraan ini masih kuat di ikat dalam hati kita.
isyaAllah....5sc1





Tiada ulasan:

Catat Ulasan