bertatih menuju ilahi...jommm!

bertatih menuju ilahi...jommm!

Khamis, 6 Februari 2014

Nak atau tak nak!!

Assalamualaikum readers...
harap kalian sihat sejahtera...
ok fine..mgkin ni
1st writing in 2014! .haha

hmmm...exceli tengah keliru juga sekarang ini,dalam kesibukan dengan pengajian tahun akhir dan menguruskan perniagaan keluarga dalam masa yang sama,Alhamdulilah ana dapat interview di MSE academy sebagai trainee first aid trainer (Part time).

semalam bila check email dapat notification dari syarikat mereka,dan ana perlu datang untuk interview pada hari sabtu ni ,9.00 am , exceli macam-macam perasaan juga yang ana rasa sebab dah lama rasanya tak pergi interview..dup dap dup dap..grrrr.

ana pun ada juga minta pendapat dengan pensyarah2...patut ke saya pergi??  bolehkah ana mengurus masa,ye la sekarang pun masa untuk diri sendiri pun susah untuk dapatkan..
bila mendengar keratan ayat dari buku satu kematian yang hidup -Arwah Ahmad Ammar
diri terasa semangat kembali... "dunia ini masa untuk kita berpenat,syurga nanti adalah masa untuk kita berehat sepuas-puasnya.
mugkin cara tindakan kami berbeza tapi tujuan kami sama..insyaAllah
Al-fatihah untuk saudara Ahmad Ammar..

Berbalik pada meminta pendapat dari golongan yang saya amat segani..pelbagai sokongan dan kata-kata semangat yang mereka berikan...dapat pm dari seorang lecturer saya apa yang dia katakan " pergi je! get your experience,jangan nak demand sangat..gain you knowledge"
dushh..kan da kena setepek...hihihi...

ok la kepada sesiapa yang dapat mana2 panggilan interview dari phak kerajaan mahupun swasta..just go ahead!
 ni mat luthfi dah bagi TIPS!

http://www.youtube.com/watch?v=fIpO3eR2VTk



Tiada ulasan:

Catat Ulasan